Belgen lusten bio
Vorig jaar stegen de biobestedingen van de Belgische gezinnen met 20 procent en kocht 89,6 procent van de Belgische gezinnen minstens éénmaal een bioproduct, zeggen cijfers van onderzoeksbureau GfK. Om mensen die toch nog niet met enige regelmaat voor bio kiezen te overtuigen, lanceert het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) een nieuwe campagne die de authentieke smaak van bio in de kijker zet. De boodschap van de nieuwe campagne is dat je met bioproducten kan genieten van de echte authentieke smaak van de producten, en dat met respect voor de drie duurzaamheids-P's: people, planet en profit. Dus goed voor de mens, goed voor het milieu én economisch rendabel.
VLAM mikt met deze campagne in eerste instantie op klanten die niet systematisch kiezen voor bio. Daarom wordt nu ook actie gevoerd buiten de traditionelere natuurvoedingswinkels. In supermarktketen Bioplanet bijvoorbeeld vinden de klanten inspirerende receptenboekjes met een handige seizoenskalender.