Fairtrade is meer dan een banaan
Met de slogan 'Switch naar Fair Trade; Fair Trade is meer dan een banaan' is de campagne aan haar tiende editie toe. Van 5 tot 15 oktober wil de Week van de Fair Trade nog meer mensen sensibiliseren om Fairtradeproducten te kopen.
Recente cijfers van marktonderzoeksbureau GfK tonen aan dat één Belgisch gezin op drie vorig jaar minstens één Fairtradeproduct in zijn winkelkarretje legde. Twee jaar geleden was dat nog slechts een kwart van de gezinnen. De voorbije twee jaar hebben dus ongeveer 200.000 gezinnen de stap naar Fairtrade gezet. Onder het motto 'Uw aankopen hier maken het verschil daar' wil de Week van de Fair Trade dat cijfer nog meer omhoog te trekken.
Hoogtepunt van de campagne is zaterdag 15 oktober, dan zetten Oxfam-Wereldwinkels hun beste beentje voor met de Wereldwinkeldag. Die dag is er in de wereldwinkels van alles te beleven: proevertjes, een wedstrijd en natuurlijk een breed aanbod van fairtradeproducten.