Jonagold heeft een boost nodig

Jonagold heeft een boost nodig
dinsdag, 29 mei, 2012 - 10:54

De Belgische Fruitveiling (BFV) wil het tij keren en werkt hiervoor een nieuw Jonagold-concept uit. "Door de talloze Jonagoldmutanten heeft het ras sterk aan herkenbaarheid ingeboet. Jonagold moet opnieuw een vaste waarde worden in het winkelrek, met een typerend uitzicht en smaak", zegt veilingdirecteur Filip Lowette. Jonagold is met voorsprong het belangrijkste ras voor de Belgische fruittelers die in totaal 300 miljoen kg appels produceren. Met een nieuw concept wil BFV van Jonagold opnieuw de trots van de Belgische fruitteelt maken. Aan consumenten en winkelverantwoordelijken werd gevraagd welk type Jonagold hun voorkeur geniet. "Al die informatie wordt momenteel verwerkt en moet in de loop van het jaar leiden tot een duidelijk advies dat de beroemde appel weer helemaal op de kaart moet zetten."